2017. július 3., hétfő

DXN kontra saját vállalkozás

Már hónapok óta abban a szituációban vagyok, hogy döntenem kell. A kisebbik gyerek is bölcsiben, a régi munkahelyem megszűnt, ideje újra munka után néznem. Legyek újra alkalmazott, azaz nem a saját magam ura, vagy alapítsak saját vállalkozást, amivel rám hárul rengeteg munka, felelősség és sok éjszakázás, vagy építsem ki végre rendesen a DXN vállalkozásomat?


Az alkalmazotti lét egyetlen előnye számomra a gyors pénzhez jutás
Való igaz, hogy fontos a pénz, de az lesz a legfontosabb majd 5, 10 vagy 20 év múlva is? 
Mindig is abban hittem, hogy azért dolgozom keményen a munkahelyemen, hogy 5-10 év múlva már azt csinálhassam, amit szeretek és nem azt, amit elvárnak tőlem.

Több ötletem is van, saját vállalkozás létrehozására. Ezekbe már bele is kezdtem. De hatalmas nagy falatnak tűnnek nekem és kevés számomra a támogatás.

De más problémákkal is szembe kellett néznem:

  1. Szakértője kell, hogy legyek a témakörnek, amiben dolgozom, vagyis rengeteg időt és energiát kell belefektetnem, hogy mindig naprakész lehessek a témában.
  2. Egyedül kell boldogulnom. A férjem a saját vállalkozásával van elfoglalva, de ha akarna, se tudna nekem segíteni az én ötletemben.
  3. Fel kell állítanom a rendszert, kiépíteni a terveket, a stratégiát.
  4. Utána kell néznem a jogszabályoknak, az engedélyeknek, amelyekkel a tevékenységemet végezhetem.
  5. A szakmai munkán kívül az összes adminisztráció, össze-vissza futkosás és ügyfélkezelés is rám hárul.
  6. Saját magamnak kell alkalmazottakat felvenni, kiképezni és ellenőrizni. Ha nem jól dolgoznak, az nekem lesz rossz hosszú távon.
  7. Az első néhány évben bizony ki sem mozdulhatok a cégem mögül, hiszen akkor ki fog benne dolgozni? Ha pénz kell, csinálni kell, minden nap.
  8. Évek kérdése, mire beérik egy saját vállalkozás. Addig minden pénzemet és időmet bele kell ölnöm, elvéve azt a családomtól.


A DXN-t már ismerem, van benne egy kis tapasztalatom. Kisebb pénzeket már kerestem is vele, most kellene jobban belehúznom, a jobb fizetések, és főleg, a passzív jövedelem elérése végett.

Mellette több érvet is találtam, ezek a következők:

  1. Kiszámíthatóak a jövedelmek, a jutalmazások
  2. Itt is kell dolgozni, de szabadabb vagyok, magam osztom be az időm nagy részét.
  3. Nem kell mindent nekem felépítenem, hiszen kaptam egy kész webáruházat és egy tökéletesen kiépített háttérrendszert, amely napi segítséget nyújt a munkámhoz.
  4. A webáruházas vevőimmel sem kell foglalkoznom, hiszen a DXN központban "automatikusan" fogadják, majd kiszállítják a rendelésüket.
  5. Nem kell, hogy szakértő legyek. Elég, ha tapasztalataim vannak a termékekkel kapcsolatban, minden másra ott vannak a katalógusok, a rengeteg videó és a szakértői segítségek.
  6. Hatalmas rendszer rengeteg emberrel, akiktől iránymutatást, tanácsot kérhetek.
  7. Tudok azonosulni a termékkel, a termékbemutató élvezetes, hiszen csak kávézunk és beszélgetünk.


Az elmúlt hónapokban több tevékenységbe is belekezdtem azzal, hogy azt viszem hosszú távon, amelyikből a leggyorsabban lesz pénz.
De azt vettem észre, hogy szétszóródik a figyelmem, és nem tudom megvalósítani az ötleteimet, mert azon aggódom, hogy a másik tevékenységgel is foglalkozni kellene. Így mindent csak felszínesen érintettem.
Már rájöttem, hogy az energiákat összpontosítani kell, mindent nem lehet egyszerre.
El kell döntenem, hogy melyiket választom.


Ti mit tanácsolnátok?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése