2017. szeptember 12., kedd

Már megint egy süti kihívás



Idén nyáron is megrendezték a DXN Családi napot.
Idén is úgy döntöttem, beszállok a megmérettetésbe és sütök egy kis sütit a csapatnak, no meg a zsűrinek, hátha ízlik majd nekik ;).
Tavaly 2. helyezést sikerült elérnem a Bajadér szeletemmel, ami nagyon sokaknak ízlett.

Idén az édes mellett sós süteménnyel is készültem, a cél a kupa megszerzése volt (amit csak az 1. helyezettnek osztogattak).

Édesnek a család kedvenc desszertjét, a Tiramisut választottam, ganodermás fekete kávéval dúsított változatban.
A sós süteményt először készítettem, Oroszlánsörény pogácsának neveztem el, eredeti nevén Szakállas pogácsa, de én a krémjébe tettem még egy kis porított oroszlánsörény gombát is (Lion's Mane).
Így néztek ki:

Sok szép pályamű érkezett még a sütiversenyre, ezeket szépen felsorakoztatták egy asztalon, a sütik pedig alig várták, hogy megkóstolja őket a zsűri.


Nemsoká neki is állt a zsűri, akik becsülettel (és jó étvággyal) végigkóstolták a különféle finomságokat. Az arcukat lesve nem lehetett eldönteni, hogy melyik ízlett nekik a legjobban. Így maradt az izgalom.


Az eredményhirdetésről aztán majdnem teljesen lemaradtam. Spontán időpontban kezdték, és csak véletlenül hallotta meg egy kolléganőm, hogy az én nevemet mondták a sós sütemény 2. helyezettjeként. Akkor egy kicsit elszomorodtam, hiszen azt gondoltam, hogy a sós sütim különlegesebbre sikerült, mint az édes süteményem, így ha a sós csak 2. helyezést ér, akkor örülnöm kell, ha dobogós leszek az édesnél.

Azért gyorsan kisiettem, hogy legalább halljam, ki nyeri az édesek versenyét. 3. helyezés - nem az enyém. 2. helyezés - nem az enyém. Ekkor az egyik zsűri-kolléganőm láttam, hogy vészesen elkezd keresni engem. Odaszóltam neki, hogy itt vagyok, erre megnyugodott. Az első helyezésnél ugyanis az én nevemet szólította a konferanszié.

Nagylányommal együtt vettük át a nyertesnek járó kupát. Őt is meginterjúvolták, és azt mondta, szereti anya sütijeit. :)

Ezt a jó kis kupát kaptam, aminek nagyon örültem. VÉGRE! :)

Én kívánom, hogy ti is érjetek el hasonló vagy még nagyobb sikereket, itt a DXN-ben, és mindenhol az életetekben, hiszen a részvétel fontos, a hangulat, az izgalom, mások elismerő tekintete - ezek nélkülözhetetlen dolgok, de azért a trófeát elvinni, ahhoz azért semmi se fogható. :)

A receptek közzététele előtt jöjjön egy kis videó a díjátadóról.


És íme a receptek! Próbáljátok ki, nagyon finomak!

Ganodermás Tiramisu
Hozzávalók:
250g mascarpone,
3 tojás
3 ek. eritrit (hagyományos módon: cukor)
2 dl erős, hideg Lingzhi Black Coffee kávé (beszerezhető itt: https://fitokucko.dxn.hu/termekek#lingzhi-black-coffee)
2 dl tej
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag babapiskóta (a keményebb fajta, aminek nincs cukor a felszínén, jobb minőségű, nem ázik szét olyan könnyen)
3 ek. rum (vagy kis rumaroma)
kakaópor

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat 2 ek cukorral és a vaníliáscukorral - elektromos habverővel - habosra keverjük.
Hozzáadjuk a mascarponét és ízlés szerint a rumot vagy az aromát, és kemény, habos krémmé keverjük.
A tojásfehérjét 1 ek cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan a krémhez keverjük. (Sokáig nem szabad keverni, mert a tojáshab a krémben összeesik!)
Az előre elkészített Lingzhi Black kávét a tejjel és kevés cukorral összekeverjük, ízlés szerint rummal vagy rumaromával ízesítjük.
A babapiskótákat a tejeskávéba mártjuk (ne ázzon el teljesen!), és egy négyszögletes tál alját kirakjuk vele egy sorban.
Ezután a piskótára egy réteg mascarpone krémet teszünk és kakaóporral meghintjük.
Ezután újból egy sor beáztatott piskótát teszünk, és a rétegezést a fent leírt módon folytatjuk, amíg az alapanyag engedi, úgy, hogy a tetejére kakaópor kerüljön.
A kész tiramisut 2-3 órára hűtőszekrénybe tesszük.

Oroszlánsörény pogácsa
Hozzávalók
A tésztához: 500 g búzaliszt (BL55), 250 g vaj, 2 db tojássárgája, 3 evőkanál tejföl (20%-os), 1 csapott kávéskanál só
A tészta kenéséhez: 1 db tojás (közepes, "M"-es méretű)
A krémhez: 250 ml 2,8%-os tej, 40 g búzaliszt (BL55), 40 g trappista sajt (reszelt), 1 db tojás (közepes, "M"-es méretű), só, 50 g vaj, 8 db Oroszlánsörény gomba tabletta porítva
A hempergetéshez: 150 g trappista sajt (reszelt)
Elkészítés:
A lisztet elmorzsoljuk, a vajjal majd hozzáadjuk a tojások sárgáját, a sót és a tejfölt. Összegyúrjuk és betesszük a hűtőbe 1 órát pihenni.
Lisztezett deszkán vékonyra kb. 4-5 mm vastagságúra kinyújtjuk.
Egy kb. 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk a pogácsákat.
Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a felvert tojással megkenjük és, 180 C fokra előmelegített sütőben 8-10 perc alatt szép pirosra sütjük.
Egy lábasba tesszük a tojást, a sót, a lisztet, a reszelt sajtot, majd hozzáöntjük lassan adagolva a tejet, és csomómentesre keverjük.
Feltesszük főzni és folyamatos keverés mellett sűrűre főzzük.
Levesszük a tűzről, a vajat hozzákeverjük, majd kihűtjük.
Ha már egy picit hűlt, hozzá lehet keverni a porított Oroszlánsörény gombát. (Forrón még ne, nehogy elpusztuljon a gomba!)
1-1 pogácsát a krémmel összetapasztunk nem baj ha kicsit a szélein kikandikál a krém, mert ezt reszelt sajtban meghempergetjük, így tapad oda a sajt az oldalához.
Ezután az oldalukat reszelt sajtba hempergetjük.
El is készültek a csodálatos Oroszlánsörény pogácsák!


JÓ ÉTVÁGYAT HOZZÁJUK! :)


Ganodermás termékek itt: https://fitokucko.dxn.hu/termekek
A ganoderma jótékony hatásairól: https://fitokucko.dxn.hu/ganoderma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése